Samen met de kinderen werd dit jaar geopteerd om een modeshow te organiseren, maar om het spannend te maken hebben we er een wedstrijd aan gekoppeld. De leerkrachten, opvoeders en de kinderen werden opgedeeld in drie groepen. Elke groep mocht zijn eigen concept uitwerken en voorstellen tijdens de ondernemersbattle, waarbij onder het toeziend oog van een jury de collecties dienden ‘geshowd’ te worden. En dit om de beste te zijn, want ja ook in de echte modewereld gaat het er hard aan toe en is het zaak om het creatiefst, het opvallendst, het goedkoopst, enz. te zijn. De klant koopt met name maar één van de 3.
Een affiche ontwerpen, een collectie maken, samenwerken met een ondernemer, een financieel plan opstellen, een catwalk betreden als een echt model, … het kwam allemaal aanbod. De ‘Night Walkers’ schitterden letterlijk en figuurlijk door hun uitgesproken keuze voor een fluo-lijn, de ‘Fashion Kids – accessories to fashion’ toverden individuele topontwerpen uit hun hoeden, maar de hoofdprijs ging wel naar ‘Trashion show – OLD is the new NEW’. Deze groep maakte niet alleen mooie en creatieve kledingstukken, de inbreng van het thema duurzaam ondernemen en het hergebruiken van afval’stoffen’, zorgden voor het uiteindelijke minieme verschil ten aanzien van de concurrentie.
Anderzijds dient wel vermeld te worden dat er vele winnaars waren; het publiek rond de catwalk (waarvan o.a. vele trotse ouders), de leerlingen zelf die hun grenzen verlegden en uiteindelijk ook economisch Limburg, want de komende generatie ondernemers staan al klaar.